donderdag 5 augustus 2010

Het Lelijke Woordje

Mijn zoon gebruikt wel eens ondoordacht (en meestal ook ongemeend) "lelijke woorden".

Gisteren was Stiefzoon tegen mijn man komen zeggen dat Zoon een lelijk woord gezegd had toen ze op de WII speelden.
Toen ik tevoorschijn kwam zei Man dus tegen mijn zoon "vertel nu maar aan mama welk lelijk woord je gezegd hebt".
Mijn zoon begon hysterisch te huilen en ging eerst lopen,van schaamte.
Man fluisterde stil het woord in mijn oor (fucker).

Dus toen mijn zoon terug kwam moest ik hem echt overtuigen dat hij een nog grotere straf zou krijgen als hij het woord niét zei tegen mij dan wanneer hij het wél zei....Hij vond het verschrikkelijk om het nog eens te moeten uitspreken.

Toen vroeg ik waaróm hij dat woord dan had gezegd?
Met horten en stoten kwam het eruit "mene WII deed weer ambetant".

Man schoot inwendig in de lach en toen ik zijn gezicht zag (rood aangelopen van de ingehouden lach en met tranen in zijn ogen) hield ik het ook niet meer natuurlijk.
Ik begon ook te schokken en de tranen liepen over mijn wangen.
Zoon stond verbouwereerd en verward te kijken ,ik moést natuurlijk wel reageren.
Met moeite en met betraand gezicht zei ik dan maar: "ik ben héél teleurgesteld en héél verdrietig dat jij zoiets gezegd hebt".
Zoon knikte berouwvol en zei: "ja,ik weet het,ik ga da nooit meer doen" en ging met gebogen hoofd weer weg.

Man en ik kregen de slappe lach....deugd dat dat deed !

Geen opmerkingen: